Returer, reklamation och ångerrätt för pysselpandan.se

Är det något du undrar över gällande ångerrätten når du oss enklast via vårt kontaktformulär.
Vår juridiska namn är: Pysselpandan AB, organisationsnummer 559141-8560, adress Strandvallen 8c Halmstad, Sverige

 

1. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via vårt kontaktformulär.

2. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Som kund hos oss erbjuder pysselpandan.se även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

 

3. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via vårt kontaktformulär innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

4. Återbetalningar

Återbetalning sker via Mondido eller Paypal. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

 

5. Ej uthämtat paket

När ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering till dig. Du som kund är ansvarig för att den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr, eller 500 kr vid internationella beställningar.

 

Länkar

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr

Då kommer du till:
“European Commission official websiteThe Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court.”